Lægekunsten (gamle lægeraad, husraad m. m.m.) 4

Samlinger knyttet til Lægekunsten (gamle lægeraad, husraad m. m.m.)

Disse samlingene er ikke tilgjengelig i Marcus, men du kan finne mer informasjon i den gamle Manuskriptkatalogen (pdf).

• ubb-ms-0089
  • ubb-ms-0091
  • ubb-ms-0092
  • ubb-ms-0158
  • ubb-ms-0174
  • ubb-ms-0231
  • ubb-ms-0315
  • ubb-ms-0472

Andreas Christie

En bok inneholdende : I. Om ”Verdens Forvandlinger” og andre religiøse betragtninger. II. Beretning om hvallfangsten i Sartors skibrede. III. Kort underretning for folk paa landet, sær for bønder, angaaende sundheden

1774-01-01

Zoologi, Medisin, Religion, Hvalfangst, Fiske, Sykdom, Folkeopplysning, Landhusholdning, Helse, Religiøse skrifter, Religiøse skrifter m.m., Bønder, Skrifter av blandet indhold, Lægekunsten (gamle lægeraad, husraad m. m.m.)

Erich Hyld; Henrik Smid

Lægebog, af Henrick Smid i Malmø. 1557

1713-11-04

Danmark, Lege, Medisin, Sykdom, Medisinsk historie, 1500-tallet, Lægekunsten (gamle lægeraad, husraad m. m.m.), Lægebok av Henrik Smid, Urtebok

Adskilligt ang. Georgii Christiani Oederi Doctor i Medicinen Hans Disputatz de Irritabilitate holden paa Kiøbenhavns Universitet den 16de Februarii 1752.

1700-tallet, Brev, Medisin, Lægekunsten (gamle lægeraad, husraad m. m.m.), Disputatz de Irritabilitate, Kjøbenhavns universitet

Manuskript fra Grinderslev Kloster

Danmark, Medisin, Kulturhistorie, Religion, Religiøse skrifter, Religiøse skrifter m.m., Diplomer, Skifte, Skrifter av blandet indhold, Skiftebrev (akter m. m.), Lægekunsten (gamle lægeraad, husraad m. m.m.)